22. sayısıyla Aşkar, Türk edebiyatının soluğunu yeni şiirler ve hikâyelerle güçlendirmeye devam ediyor.
Üç aylık periyotla yayın faaliyetini gerçekleştiren edebiyat dergisi Aşkar’ın yeni sayısı çıktı. “Nisan-mayıs-haziran 2012” tarihli 22. sayısıyla Aşkar, Türk edebiyatının soluğunu yeni şiirler ve hikayelerle güçlendirmeye devam ediyor. Yeni sayısıyla birlikte beşinci yılına giren Aşkar, kısa zaman diliminde derginin gürbüzleşip güçlenmesini başaran ekibiyle okuyucuya 136 sayfalık, hacimli, üç ay boyunca masasında bulunduracağı okuma şölenini vaat ediyor.
Aşkar’ın en önemli iddialarından birisi, Türk edebiyatına yeni kalemler kazandırmak, bu kalemlerin her birinin çıkardıkları kitaplarla bu yazarlıkları tescillemekti. Ekip ruhunu, “edebiyat çeteciliği”ne değil, heyecanlarını ve çabalarını eser ortaya koymaya hasretmekle meydana getirdi Aşkar. Yeni sayısında da bunun bir örneğini daha veriyor. Aşkar şairlerinden Özgür Ballı'nın Ebabil Yayınlarından çıkan “İRONİKA” isimli şiir kitabı ve bu kitap üstüne yapılmış bir inceleme derginin nesir bölümünde sizleri bekliyor. Özgür Ballı'nın “Türk şiirinin bir hamle yapmak üzere olduğunu hissediyorum” başlıklı uzun söyleşisini okuyarak onun sıcak ve samimî üslûbundan şiir ve edebiyat serüveninin duraklarını, İronika'nın oluşumunu öğrenebilir ve genç şairin dünyasına bir adım atabilirsiniz.
Edebiyatın nabzını tutan Aşkar, bu sayısıyla Özgür Ballı söyleşisinden başka Türkiye Yazarlar Birliğinin deneme dalındaki ödülünü kazanan Reşit Güngör Kalkan'a yer veriyor. Reşit Güngör Kalkan ile ilgili üç yazının yer aldığı yazıda ayrıca yazarın kendisiyle ”Ben İsmet Özel'le fevkalade orijinal bir tavır sahibi olması dolayısıyla temas etmeye çalıştım.” başlıklı bir söyleşi gerçekleştirilmiş. Aşkar’ın 22. sayısında Vural Kaya “Şiiri sayıklamalardan kurtararak gerçek dünyaya söz iletebilen bir araç kılmak benim ilgilendiğim şeydir.” başlıklı bir söyleşiyle, Yılmaz Yılmaz ise ”Ben nasih değilim, basit bir insanım. O basitlik için yaşamaya ve yazmaya çalışıyorum.” başlıklı söyleşilerle yer almış.
Aşkar, edebiyat dergilerinde yok mesabesinde olan deneme türünde ürünler vermeyi de ihmal etmiyor. Dergide söyleşisiyle yer alan Reşit Güngör Kalkan, önemli bir meseleyi ele aldığı denemesiyle dergide yer alıyor: “Kapitalist Müslüman, Burjuva Mümin“. Süleyman Ceran'ın “Scorsese, Miles ve Tanpınar Arasında Zamanın Efendisi: Hugo Carbet” başlıklı yazısı yaptığı atıflar, uzandığı yan konularla birlikte bir sinema yazısının ötesinde dikkate değer bir “deneme” olarak ele alınmayı hak ediyor. Felsefî denemeleriyle Aşkar’da yer alan Hikmet Çamcı bu sayıda: “İnsanî Mağara” yazısıyla yer almış. İsmail Demirel ise Nermin Tenekeci'nin “Yoksa” isimli hikâye kitabı hakkında yazdığı eleştirel deneme ile yer alıyor.
Aşkar’ın en diri, en canlı yönü hiç kuşkusuz şiir yayınıdır. 22. sayısında, bugünlerde Şule Yayınlarından “İnsan Aldanır” isimli şiir kitabı okuyucuyla buluşan Bülent Ata, bir şiiriyle yer almış. Aşkar’ın şiir bölümünde görmeye alıştığımız İlhan Kayhan, Mustafa Melih Erdoğan, Özgür Ballı, Aziz Mahmut Öncel, İrfan Dağ, İdris Ekinci, Hüseyin Karacalar, Hikmet Çamcı isimler yine güçlü şiirleriyle yer aldı. Aşkar, son dönemde Salim Nacar, Ali Karan, Veysel Karani Tur, Süleyman Unutmaz şiirleri göz dolduran, yetenekli genç şairlere sayfalara sürekli yer vererek kalitenin adresi olduğunu gösteriyor. Önceki sayılarda olduğu gibi bu isimleri yine Aşkar’ın 22. sayısında okuyacaksınız. Ayrıca derginin şiir sayfalarında Mustafa Uçurum, Rıdvan Ünal, Ozan Can Türkmen, Murat Çelik, Yavuz Ertürk yerini alıyor.
Aşkar’ın hikâye sayfalarındaki hareketlilik öteden beri gözlenen bir şeydi. Derginin son sayfasında yer alan Aykut Ertuğrul'un “Ömer Seyfettin Ödülü” aldığı haberini de hatırlayarak Aşkar’ın hikâye sayfalarına bakalım. İlginç bir deneme yapılmış bu sayıda. Aykut Ertuğrul'un 21. sayıda yer alan hikâyesine “Son Anahtar Ve Başka Bir İhtimal” başlıklı hikâyesiyle mukabele etmiş Fatma Akkubak. Aykut Ertuğrul, Aşkar’ın önceki sayısında hikâyesine bir dipnot düşmüş ve okuyucuyu hikâyenin bir bölümünü yazmaya davet etmişti. Aşkar’da hikâyelerini bazen bir hüzünle, bazen bir tebessümle okuduğumuz “Postmodern Meddah” Mustafa Çiftçi'nin yeni hikâyesi “Deli Hamit'in Oğlu Bilal İle Zabıta Haydar'ın Kızı Neslihan” bize mahsus bir neşeyi ve hüznü aynı anda bünyesinde barındırarak arzı endam ediyor. Söyleşisi de derginin sayfalarında yer alan Yılmaz Yılmaz ise ilginç, eşine az rastlanır, bu toprakların suyundan içtiği belli, mütevekkil bir karakterin hikayesine bizi ortak ediyor: “Çingene” Aşkar’da son dönemde yer alan Mazlum Dirican “Rüya Defterleri” ile, Aysun Ellidokuzoğlu “Ekimin On Üçü” ile, İsmail Isparta “Sesler Ve Gölgeler” ile, Regaib Albayrak Da “Taksim Hitabesi” ile dergide hikaye bölümüne nefeslendiren isimler.
Aşkar bu haliyle bakalım 23. sayıda neler olacak dedirten ve heyecanla bekleten dergilerimiz arasında yerini almıştır.
Lokman Günay
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder