Yedi İklim Aralık 2012 sayısında; sanatın egemen irade/ler tarafından insana dayatılan gerçeklik algısını farkettiren, insanın algı ve kavrayı
şında özgürlüğünü koruyucu en önemli araçlardan biri olduğunu hatırlatan bir sunuş yazısıyla açıyor kapağını.
“Evet, gerçekliği daha iyi kavrayabilmek için sanata ihtiyacımız var; kuşkusuz. Ancak, insana olduğu gibi ona da taşıyacağından fazlasını yüklememek koşuluyla” diye açıkladığı “sanat”ın, gelip dayandığı hattı da; ”Vahyin sınırına kadar” diyerek belirliyor ‘Sanat ve Vahiy’ başlıklı ‘sunuş’ yazısında.
Çünkü farkına varmak, gerçek olanı bulup onun ardı sıra yürümek isteği gün be gün kayıp gidiyor insanlığın ayaklarından.
Yedi İklim bu sayısında her zaman işaret ettiği ışığı farklı bir perspektiften sunuyor okuruna. İnsanın, hakikate ulaşma izini sürerken en fazla ihtiyaç duyduğu azıktan uzakta kalmasın ve gerçek olanın peşine düşsün diye biraz sanata ama mutlaka vahye yakın yürümenin anlamını hatırlatıyor.
Yedi İklim’in neredeyse her sayısında yaptığı gibi yine bir ‘hatırlatma’da bulunuyor edebiyat okuruna. Medeniyetimizin sanat izleğini günümüze resmetmeyi sürdürüyor da diyebiliriz. Hakk’a yürüyüşlerinin 300. Yılında Nâbî ve Itrî’ye bir vefa ifadesi de sayabiliriz. Zira Birleşmiş Milletler Eğitim Bilim ve Kültür Örgütü (UNESCO) 2012 yılını şâir Nâbî ve bestekâr Itrî Yılı ilan etmişti.
Editörlüğünü Yakup Şafak‘ın yaptığı ’Nâbî ve Itrî dosyası’nda yer alan yazılardan Doç. Dr. Nuri ŞİMŞEKLER‘in “Hakk’a yürüyüşlerinin 300. Yılında NÂBÎ VE ITRÎ’YE VEFA” başlıklı yazısı yıl içerisinde yapılan etkinliklerle ilgili önemli ayrıntıları içeriyor. Prof. Dr. Rûhî Ayangil ’Ölümünün 300.Yıldönümünde Buhûrîzâde Mustafa Itrî Çelebi’ , Prof. Dr. Ahmet Sevgi ’Ölümünün 300.Yıldönümünde Şâir Nâbî’ , Dr. Yakup Şafak ‘Itrî’de Nâbî Sevgisi ve Bir Nazîre’, Adnan Karaismailoğlu‘Nabi’nin Şiir Dünyasındaki Mevlâna’, Timuçin Çevikolu ‘Buhûrîzâde Mustafa Itrî Efendi’, Yrd.Doç.Dr Mustafa Çıpan ‘Kûşe-i Destâr’, Ali Sözer ‘Nâbî’nin Gitmiş Redifli Gazeli ve Zamaneden Şikâyet’ başlıklı yazılarıyla dosyada yer alan isimler. Ayrıca Şair Nâbî ve Bestekâr Mustafa Itrî Efendi’nin n’atları da Yedi İklim’in bu sayısında içlenerek okunacak metinlerden.
273. sayısıyla 2012′yi uğurlarken Yedi İklim’in şiir sayfalarında,Mehmet Habil Tecimen ’İZ-RA-EL’, Adem Turan ‘Şiir Taşı / Tesbih Taşı / Köşe Taşı / Sınır Taşı’, Mustafa Uçurum ‘Yaşamak Yeni Bir Beste’, Yeprem Türk ‘Hava’, Ali Haydar Haksal ‘Neşter Ruhumu Doğruyor / Acı Şiir’, Bülent Timur Demirgil ‘Yalnız Kurt’, Ümit Zeynep Kayabaş ‘Eylül Yokuşu’, Gökhan Serter ‘Aynaya Görünme’, Mahmut Feyzi ‘Furuğ’ başlıklı şiirleriyle yer aldılar.
Ali Haydar Haksal ‘Bir Ben Vardı, Fatma Rânâ Çerçi ‘Sır Küpü’ başlıklı öyküler ise bu sayıda yer alan öykülerden ikisi.
Hasan Aycın ve Serap Ekizler her sayıda olduğu gibi yine kalemleriyle şiir çizmeye devam ediyorlar.
Yedi İklim Kasım 2012 sayısında Cahit Zarifoğlu‘nun ‘Katıraslan’ adlı radyo oyununu yayınlamıştı. Bu sayıda ise oyunun ikinci bölümü okuruna sunuluyor.
Itrî ve Nâbî adlı seperatörleriyle Mustafa Cemil Efe, ve her sayıda ebrularına aşina olduğumuz Özden Aydın da Aralık sayısında yer alan diğer isimler.
Ve Zeki Bulduk… Kendisinin en son Zanzibar’a gittiğini duymuştuk. Ve dönüşünde; “Orada Zanzibar diye bir ülke var. Orada Ayşe Mama diye bir kadın var. Orada yetimler var; gülmeyi bilen” diyerek bizlere “Afrika’yı ve dünyayı ayakta tutan ruhları” anlatır diye bekliyorduk. Ve Zeki Bulduk, Kurban Bayramı’nda Zanzibar’a yaptığı işte bu seyahati yazıyor Yedi İklim’in 273. Aralık sayısında.
Afrika’yı anlatıyor evet, Darusselam’ı, yetimhanedeki yetim zanzibar çocuklarını, Ayşe Mama’yı… Fakat Zeki Bulduk öyle sade bir gezi yazısı tadı katarak anlatmıyor elbette,” suni gerginliklerden, yasaklardan, insanın insana ettiği zulümlerden, rahatlık ve kapitalizmin insanı köleleştirdiği modern dünyadan” hesap sora sora “yetimlerle yediği yemekten kalan buruk tadı, sırtındaki milyonlarca siyahi gözü ve ‘bizi yalnız bırakmayın’ fısıltılarını döküyor içimize.
Zeki Bulduk’un ‘Dünyayı Ayakta Tutan Kadın ve Adam’ başlıklı yazısından bir alıntı ile tamamlayalım haberimizi:
“Victoria Gölü’nü ele geçirip içinde katil levrek yetiştiren doyumsuz Avrupa gözünü Hint Denizindeki o minik adaya dikmiş… Hintliler, Çinliler bir şekilde nüfusunun tamamı Müslüman olan bu adanın ekonomisini eline almak için çoktan kolları sıvamışken, hiç olmazsa dudaklarına bir parça bal çalmak, yüreklerine bir avuç su serpmek için orada olmak güzeldi. Ama asla yeterli değildi. Zira, okudukları Kur’an-ı Kerim dahi okumaktan lime lime olmuş o insanların öz be öz kardeşimiz olduğunu anlamak için evangelistlerin, misyonerlerin, Hintlilerin, doyumsuz Batının eline geçmesini görmemiz mi gerekiyor? ya da tv programlarında tarihini, binalarını, taş kentini, kaplumbağa ve maymunlarını, muz ve ananasının tadını anlatmanın yersizliği yerine; fakir insanların karınlarından-midelerinden yakalanacaklarını bilip o topraklara, o yüreklere daha yakın durmanın kardeşlik hakkı olduğunu düşünüyorum. ”
“Evet, gerçekliği daha iyi kavrayabilmek için sanata ihtiyacımız var; kuşkusuz. Ancak, insana olduğu gibi ona da taşıyacağından fazlasını yüklememek koşuluyla” diye açıkladığı “sanat”ın, gelip dayandığı hattı da; ”Vahyin sınırına kadar” diyerek belirliyor ‘Sanat ve Vahiy’ başlıklı ‘sunuş’ yazısında.
Çünkü farkına varmak, gerçek olanı bulup onun ardı sıra yürümek isteği gün be gün kayıp gidiyor insanlığın ayaklarından.
Yedi İklim bu sayısında her zaman işaret ettiği ışığı farklı bir perspektiften sunuyor okuruna. İnsanın, hakikate ulaşma izini sürerken en fazla ihtiyaç duyduğu azıktan uzakta kalmasın ve gerçek olanın peşine düşsün diye biraz sanata ama mutlaka vahye yakın yürümenin anlamını hatırlatıyor.
Yedi İklim’in neredeyse her sayısında yaptığı gibi yine bir ‘hatırlatma’da bulunuyor edebiyat okuruna. Medeniyetimizin sanat izleğini günümüze resmetmeyi sürdürüyor da diyebiliriz. Hakk’a yürüyüşlerinin 300. Yılında Nâbî ve Itrî’ye bir vefa ifadesi de sayabiliriz. Zira Birleşmiş Milletler Eğitim Bilim ve Kültür Örgütü (UNESCO) 2012 yılını şâir Nâbî ve bestekâr Itrî Yılı ilan etmişti.
Editörlüğünü Yakup Şafak‘ın yaptığı ’Nâbî ve Itrî dosyası’nda yer alan yazılardan Doç. Dr. Nuri ŞİMŞEKLER‘in “Hakk’a yürüyüşlerinin 300. Yılında NÂBÎ VE ITRÎ’YE VEFA” başlıklı yazısı yıl içerisinde yapılan etkinliklerle ilgili önemli ayrıntıları içeriyor. Prof. Dr. Rûhî Ayangil ’Ölümünün 300.Yıldönümünde Buhûrîzâde Mustafa Itrî Çelebi’ , Prof. Dr. Ahmet Sevgi ’Ölümünün 300.Yıldönümünde Şâir Nâbî’ , Dr. Yakup Şafak ‘Itrî’de Nâbî Sevgisi ve Bir Nazîre’, Adnan Karaismailoğlu‘Nabi’nin Şiir Dünyasındaki Mevlâna’, Timuçin Çevikolu ‘Buhûrîzâde Mustafa Itrî Efendi’, Yrd.Doç.Dr Mustafa Çıpan ‘Kûşe-i Destâr’, Ali Sözer ‘Nâbî’nin Gitmiş Redifli Gazeli ve Zamaneden Şikâyet’ başlıklı yazılarıyla dosyada yer alan isimler. Ayrıca Şair Nâbî ve Bestekâr Mustafa Itrî Efendi’nin n’atları da Yedi İklim’in bu sayısında içlenerek okunacak metinlerden.
273. sayısıyla 2012′yi uğurlarken Yedi İklim’in şiir sayfalarında,Mehmet Habil Tecimen ’İZ-RA-EL’, Adem Turan ‘Şiir Taşı / Tesbih Taşı / Köşe Taşı / Sınır Taşı’, Mustafa Uçurum ‘Yaşamak Yeni Bir Beste’, Yeprem Türk ‘Hava’, Ali Haydar Haksal ‘Neşter Ruhumu Doğruyor / Acı Şiir’, Bülent Timur Demirgil ‘Yalnız Kurt’, Ümit Zeynep Kayabaş ‘Eylül Yokuşu’, Gökhan Serter ‘Aynaya Görünme’, Mahmut Feyzi ‘Furuğ’ başlıklı şiirleriyle yer aldılar.
Ali Haydar Haksal ‘Bir Ben Vardı, Fatma Rânâ Çerçi ‘Sır Küpü’ başlıklı öyküler ise bu sayıda yer alan öykülerden ikisi.
Hasan Aycın ve Serap Ekizler her sayıda olduğu gibi yine kalemleriyle şiir çizmeye devam ediyorlar.
Yedi İklim Kasım 2012 sayısında Cahit Zarifoğlu‘nun ‘Katıraslan’ adlı radyo oyununu yayınlamıştı. Bu sayıda ise oyunun ikinci bölümü okuruna sunuluyor.
Itrî ve Nâbî adlı seperatörleriyle Mustafa Cemil Efe, ve her sayıda ebrularına aşina olduğumuz Özden Aydın da Aralık sayısında yer alan diğer isimler.
Ve Zeki Bulduk… Kendisinin en son Zanzibar’a gittiğini duymuştuk. Ve dönüşünde; “Orada Zanzibar diye bir ülke var. Orada Ayşe Mama diye bir kadın var. Orada yetimler var; gülmeyi bilen” diyerek bizlere “Afrika’yı ve dünyayı ayakta tutan ruhları” anlatır diye bekliyorduk. Ve Zeki Bulduk, Kurban Bayramı’nda Zanzibar’a yaptığı işte bu seyahati yazıyor Yedi İklim’in 273. Aralık sayısında.
Afrika’yı anlatıyor evet, Darusselam’ı, yetimhanedeki yetim zanzibar çocuklarını, Ayşe Mama’yı… Fakat Zeki Bulduk öyle sade bir gezi yazısı tadı katarak anlatmıyor elbette,” suni gerginliklerden, yasaklardan, insanın insana ettiği zulümlerden, rahatlık ve kapitalizmin insanı köleleştirdiği modern dünyadan” hesap sora sora “yetimlerle yediği yemekten kalan buruk tadı, sırtındaki milyonlarca siyahi gözü ve ‘bizi yalnız bırakmayın’ fısıltılarını döküyor içimize.
Zeki Bulduk’un ‘Dünyayı Ayakta Tutan Kadın ve Adam’ başlıklı yazısından bir alıntı ile tamamlayalım haberimizi:
“Victoria Gölü’nü ele geçirip içinde katil levrek yetiştiren doyumsuz Avrupa gözünü Hint Denizindeki o minik adaya dikmiş… Hintliler, Çinliler bir şekilde nüfusunun tamamı Müslüman olan bu adanın ekonomisini eline almak için çoktan kolları sıvamışken, hiç olmazsa dudaklarına bir parça bal çalmak, yüreklerine bir avuç su serpmek için orada olmak güzeldi. Ama asla yeterli değildi. Zira, okudukları Kur’an-ı Kerim dahi okumaktan lime lime olmuş o insanların öz be öz kardeşimiz olduğunu anlamak için evangelistlerin, misyonerlerin, Hintlilerin, doyumsuz Batının eline geçmesini görmemiz mi gerekiyor? ya da tv programlarında tarihini, binalarını, taş kentini, kaplumbağa ve maymunlarını, muz ve ananasının tadını anlatmanın yersizliği yerine; fakir insanların karınlarından-midelerinden yakalanacaklarını bilip o topraklara, o yüreklere daha yakın durmanın kardeşlik hakkı olduğunu düşünüyorum. ”
İçindekiler:
Yedi İklim
Sanat ve Vahiy
Mehmet Habil Tecimen
İZ-RA-EL
Adem Turan
Şiir Taşı / Tesbih Taşı / Köşe Taşı / Sınır
Taşı
Mustafa Uçurum
Yaşamak Yeni Bir Beste
Yeprem Türk
Hava
Ali Haydar Haksal
Neşter Ruhumu Doğruyor / Acı Şiir / Söz
Kelebeği
Bülent Timur Demirgil
Yalnız Kurt
Hasan Aycın
Çizgi
Ümit Zeynep Kayabaş
Eylül Yokuşu
Gökhan Serter
Aynaya Görünme
Mahmut Feyzi
Furuğ
Mustafa Cemil Efe
Hüsn-i Hat
Ali Haydar Haksal
Bir Ben Vardı
Fatma Rânâ Çerç
Sır Küpü
Cahit Zarifoğlu
Katıraslan -II-
Serap Ekizler
Çizgi
Nâbî
Biyografi
Yahyâ Kemâl Beyatlı
Itrî
Nâbî
Seperatör
Nâbî
Na’t
Prof. Dr. Rûhî Ayangil
Ölümünün 300. Yıldönümünde Buhûrîzâde Mustafa
Itrî Çelebi (1630-1712)
Prof. Dr. Ahmet Sevgi
Ölümünün 300. Yıldönümünde Şâir Nâbî
Dr. Yakup Şafak
Itrî’de Nâbî Sevgisi ve Bir Nazîre
Adnan Karaismailoğlu
Nabi’nin Şiir Dünyasındaki Mevlâna
Buhûrîzâde Mustafa Itrî Efendi
Na’t
Itrî
Seperatör
Timuçin Çevikolu
Buhûrîzâde Mustafa Itrî Efendi
Doç. Dr. Nuri Şimşekler
Hakk’a Yürüyüşlerinin 300. Yılında Nâbî ve
Itrî’ye Vefa
Yrd. Doç. Dr Mustafa Çıpan
Kûşe-i Destâr
Ali Sözer
Nâbî’nin Gitmiş Redifli Gazeli ve Zamaneden
Şikâyet
Hayriye’den
Şair Nâbî’nin Oğluna İslâm Beş Şartı Hakkında
Nasihatleri-1
Özden Aydın
Ebru
Zeki Bulduk
Dünyayı Ayakta Tutan Kadın ve Adam
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder