2009-01-29

"Yeni Dünya" Dergisi

Dergilerin kültür ve sanat dünyamızın hür kaleleri olduğunu yıllar evvel üstat Cemil Meriç haykırmıştı. Merhum Üstad “Dergi hür düşüncenin kalesi” derken çok doğru söylemiş… Sahiden de benim çocukluk yıllarımda da dergilerin tartışılmaz bir saygınlığı vardı.

Hatırlıyorum da benim çocukluğumda çıkan dergileri- en azından bizim eve giren – afallıyorum. Ne çok dergi vardı o yıllarda. Üstelik hepsi anlı şanlı yazarların yazdığı başbakanın, bakanların devlet erkânının dahi takip ettiği dergiler idiler. Türk Edebiyatı, Töre, Hisar, Doğu Türkistan, Kırım Emel, Erciyes, Kubbealtı ve daha niceleri…

Hatırlıyorum da Taha Akyol Töre Dergisinde yazıyordu o zamanlar. “Jakobenizm” başlıklı yazılarını o yıllarda anlamaya çalışıyordum aklım sıra… Sonra Türk Edebiyatı Dergisinde merhum Ahmet Kabaklı gibi nice zirve isimler yazıyordu. Kabaklı Hocanın “Temellerin Duruşması” adını verdiği yazı dizisini de hiç unutmuyorum…

Zaman aktı, devir değişti…

Ve şimdi pek de hatırlamadığımız o güzel insanlar nereye gittiler bileniniz var mı?

O güzel insanlar iyi atlara binip gittiler… Ve biz arkalarından bakakaldık unutası…

İşte o dergili yıllarımı bana son zamanlarda yeni baştan hatırlatan güzel dergilerimiz de var artık… Kubbealtı, Somuncu Baba, Keşkül, Mostar, Moral Dünyası, Berceste, Yedi İklim ve Yeni Dünya Dergisi bana o yılları hatırlatıyorlar…

Yeni Dünya Dergisi ile iki yılı aşkın bir zamandır tanışıyoruz.

Yeni Dünya Dergisi tasavvuf ağırlıklı yayın yapan güzide bir yayın organı. Dergi kuşe kâğıda basılıyor, oldukça hacimli ve kaliteli. Ciddi bir emeğin ürünü olduğu ilk bakışta göze çarpıyor. Günümüzün en önemli ve değerli yazarlarının ilim ve irfanlarıyla derginin sayfalarını nakışladıklarını görüyoruz. Kimler yok ki bu yazarların arasında… Mahmut Sami Ramazanoğlu, Vehbi Vakkasoğlu, Dursun Gürlek, Prof.Dr. Mustafa Kara, Mustafa Armağan, Saliha Erdim, Ayşe Sevim, Prof.Dr. Mehmet Emin Ay, Prof.Dr. Hamdi Döndüren, Rasim Özdenören, Prof.Dr. Süleyman Uludağ, Ömer Döngeloğlu, Ali Haydar Haksal, Mehmet Davut Göksu gibi gerçekten de günümüzün yıldız isimlerinin ilim ve irfanlarıyla sayfalarını aydınlattığı bir dergi Yeni Dünya Dergisi…

Her anlamda birinci sınıf yayın yapan bu güzel derginin mutfağında kim mi var? Hemen söyleyeyim ki kendisini tanıyorsunuz. Sitemizin Genel Yayın Yönetmeni Mahmut Bıyıklı Beyefendi aynı zamanda Yeni Dünya Dergisinin de yayın yönetmeni… Mahmut Bey genç bir arkadaşımız. Bir eğitimci, edebiyatçı ve gerçekten de kalp gözü açık pırıl pırıl bir kültür adamı. Öyle ki Mahmut Beyin sanat ve estetik zevkinin yansımalarını da dergide bulmak mümkün. Dergi hem göze, hem ruha hitap ediyor. Bu anlamda ben gerçekten de değerli arkadaşımızı, yönetmenimizi buradan kutlamak istiyorum. İyi ki oradasınız Mahmut Bey diyorum…

Yeni Dünya Dergisi, birçok bölgede ve şehirde temsilcilik açmış ve ana bayilere kadar ulaşıp kurumsallaşmış bir dergi aynı zamanda. Bu her derginin başına gelmeyecek kadar büyük bir armağan ve de güzel bir şans diyebiliriz.

Yeni Dünya Dergisi yalnız değil.

Yanında bir kızkardeşi var ki adı “Hanımefendi”… Hanımefendi Dergisi değerli Eğitimci-Yazar Saliha Erdim Hanımefendinin yönetmenliğinde hanımlara özeliyle hitap eden bir dergi. Mesleğinde başarılı olmuş hanımlarla söyleşiler, özel bilgiler, edebi ve tasavvufi yazıların yayınlandığı gerçekten de hem özel hem de güzel bir dergi.

Hanımefendinin bir de yavrusu var. Adı “Beyza”… Beyza Çocuk Dergisi çocuklarımız için kaleme alınan yazıların, resimlerin, bilgilerin yayımlandığı cici bir dergi. Özellikle çocuklarımıza çocuk dergilerini mutlaka ama mutlaka okutmanın elzem olduğu gerçeğini bir kez daha buradan belirtmek isterim. Zira bu satırların sahibi de yıllar önce “ Türkiye çocuk Dergisi” ile selamlamıştı edebiyat ve sanat dünyasını. Çocuklarımızı lütfen çocuk dergileriyle buluşturalım sözümü tekrarlıyorum…

Yeni Dünya Dergisi, ciddi anlamda dosyalarla çıkıp geliyor her ay… Kimi zaman Ezan, kimi zaman Kutlu Doğum, kimiz zaman Mevlana, kimi zaman Şehircilik konularıyla okuyucusuna farklı pencerelerden bakma fırsatını sunuyor ve ötelere efsunlu kapılar aralıyor.

Öyle zannediyorum ki Şubat Sayısı hüzünle yola çıkmıştır bile.

Biz bu dergiyi tanıyoruz artık ve kendimizden biliyoruz. Bekliyoruz. Gerçekten de bizlere yepyeni dünyalara kapılar aralayan ve upuzun seyr ü seferlere çıkaran bu dergiyi çıkaranları, yazanları ve okuyanları buradan bir kez daha teşekkürlerimi bildiririm.

Seyr ü sefer dedik aklımıza geldi.

Yeni Dünya Dergisinin bir de sesi var diyelim. “Seyr FM”… Kurulalı sanırım ki iki yıl oluyor ama yaptığı yayıncılık takdire şayan diyebilirim. Seyr FM, gerek kültür programları gerekse dini ve felsefi programlarıyla büyük beğeni toplayan ve kısa zamanda ciddi bir dinleyici kitlesine kavuşmuş bir radyomuz. Allah yollarını ve bahtlarını açık eylesin inşallah.

Yeni Dünya Dergisinin Şubat sayısını sabırsızlıkla bekliyoruz. İnşallah dosya konusunu da sizler için yazmak imkânı buluruz. Şimdilik…

Muhabbetle Efendim…


Meryem Aybike Sinan


Kaynak:
www.sanatalemi.net

Hiç yorum yok:

E-POSTA GRUBU

Dergi~lik e-posta
dergilik@googlegroups.com