2010-09-14

'Tasfiye' 26


Tasfiye 26 | Eylül-Ekim 2010

Şiir
Mahmut Yavuz, “Girdapta Boğulan Çocuk”, 2
Kerim Yusuf “Rejim Tehlikede”, 36
Hermann Krückberg “Okul İçin Üç Şiir”, 58
Serdar Bülent Yılmaz, “Sıkılmış Bir Yumruğun Harmonisi”, 73
Mansur & Assy Rahbâni, “Şehirlerin Çiçeği”, çev: Bülent Şahin Erdeğer, 74
Ahmet Çarpar, “Nokta”, 89
Şahin Gürçay, “Kaybolan Şehir”, 91
Ergün Munduz, “Kaç Kere”, 94

Öykü
Mustafa Başpınar, “Şapka”, 4
Ahmet Örs, “Okul Hikâyeleri”, 8
Caner Arslan, “Vicdan Yahut Vicdan”, 13
Sabiha Çimen, “Sınav Kağıdı İptal”, 14

Söyleşi
Serdar Kaya ile Eğitim Üzerine

Deneme, Eleştiri, Makele, Anı
Beytullah Emrah Önce, “Türkiye’de İktidar, Eğitim ve Resmi İdeolojisi İlişkisi”, 18
Alaattin Uras, “Eğitimi Kurtarmak ya da Okula ‘Lâ’ Demek”, 24
Ahmet Örs, “Ali Emre’nin ‘Nuh’un Dağa Çıkan Oğlu İçin Takdir Belgesi’ Şiiri”, 29
Habil Sağlam, “Sömürgeci/Öğretmen Beyaz Adam: Robinson Crusoe”, 31
Kevser Çakır, “Eğitim Şart Öyle mi?”, 34
Büşra Bulut, “Sistem İçi Eğitimde Zihni Öğütüm ve Alternatif Arayışları”, 37
Rüştü Hacıoğlu, “Endoktrinasyon ve Türkiye’de Toplum Mühendisliği”, 40
Enes Kuşçu, “Sırada Ters Duran Haylaz: Holden Caulfield”, 50
Mehmet Sacit, “12 Eylül Kıskacında Edebiyat Eğitimi”, 53
Emre Karaca, “Dilin Toplumsallığı Üzerine”, 56
Ayşegül Çimen, “Seni Seviyorum ve Yitirilecek Bir Şeyimiz Yok”, 59
Mürşide Gökgöz, “Köy Enstitüleri ve Köy Edebiyatı”, 62
Şehmuz Kurt, “Yaşasın 23 Nisan Direnişimiz”, 65
Taha Yasin Sarı, “Eğitim ve İdeoloji İlişkisi”, 67
Birsen Korkmaz, “Bunun Türkçesi Nedir”, 69
Sacide Uras, “Hayatı Alttan Alan Çocuklar”, 70
Habil Sağlam, “Yol Yapım Çalışmaları”, 75
Ömer Faruk Karagüzel, “Modern Bir Düşünce Olarak Muhafazakârlık-II”, 77
Ahmet Örs, “Saat Tamirhanesinden Yakın Tarih Tanıklığı: Saatçi Musa”, 87
Çetin Yıldırım, “Başka Bir Halkı Ezen Özgür Olamaz”, 90
Mustafa Kıyak, “Bütün Dünya Bilmeli”, 92
Sevgi Engin, “Bir Küçük Kilise Mumu”, 95

Hiç yorum yok:

E-POSTA GRUBU

Dergi~lik e-posta
dergilik@googlegroups.com