2012-09-06

Yazdan çıktı 'Karabatak'


Üç aylık bir yaz molasından sonra Karabatak dördüncü sayısıyla okurunun karşısına çıkmanın heyecanını yaşıyor. İçeriğiyle olduğu kadar görsel zenginliğiyle de dikkat çeken dergi her zaman olduğu gibi açılışını şiirle yapıyor. A. Ali Ural’ın “Saat Satan Zenciler”i ve Cevdet Karal’ın “Cesedi Nereye Gömelim”in ardından bayrağı genç şairler devralıyor.
Şiirin ardından poetika geliyor ve sırasıyla A.Ali Ural’ın “Bir Hakikat Habercisi Olarak Peygamberin Şairleri”, Ali Ömer Akbulut’un “Barışı Küse Ver; Şefkate Cesaretin Var mı?” ve Mustafa Uçurum’un “Şiire Hayatı Çağırmak” isimli yazıları yer alıyor dergide. Güzide Ertürk “İki Çöl Arasında” adlı denemesiyle Houston’ın garajdan bozma ilk mescidinin izini sürerken, Hasibe Çerko “Kendinden Kurtulamamanın Sokratesçi İşkencesi” denemesiyle daha sonraki sayılarda devamı gelecek olan felsefe yazılarının ilkini sunuyor. Bu sayının öykücüleriyse Betül Pulatkan, Murat Dai, Demet Soysal, Nur Kıpçak, Sümeyra İkiz, Ümit Can ve Gülçin Aydın.
Karabatak her biri derin yankılar uyandıran söyleşilerine bir yenisini ekledi. Bu sayının konuğu Türk sinemasının sessiz bilgesi Semih Kaplanoğlu. Çayan Özvaran’a konuşan usta yönetmen “Kâinatın sesini duymak için müziğin sesini kısmak lazım,” diyerek tabiata çağırıyor seyircileri. Kaplanoğlu’nun içten cevapları sanatın temelinin samimiyet olduğuna işaret ediyor.
Dördüncü sayının minimal dosyası “Faust” yani “İnsan.” Üç ayrı bakış açısıyla ele alınan dosyada genç öykücülerimizden Naime Erkovan, “Faust’u Aklamak”, kendisi de bir cerrah olan Mehmet Oğuz Yenidünya, “Doktor Faust Cerrahtı, Çünkü Anlaşmasını Kanıyla İmzaladı” başlıklı denemeleriyle gerçek Faust’un üzerine tutuyorlar fenerlerini.
Tiyatro, sinema, müzik, mimari gibi sanatın bütün dallarını harmanlayan Karabatak, Zeynep Ural’ın gözünden Rönesans ustaları Michelangelo, Leonardo Da Vinci ve Raphael’in eserlerine yer veren “The Great Masters” sergisini Karabatak’a taşıyor. Faysal Soysal, “Türk Sineması’nın Sorunu Konu mu Biçem mi?” diyerek yeni bir tartışmanın kapısını açarken, Rahşan Tekşen, İstanbul yazılarına kahve kültürüyle devam ediyor. Kuş Uçar Kervan Geçer köşesinde Hande Topbaş, Sicilya’yı taşıyor derginin sayfalarına. Yasemin Karahüseyin’in “Eylemsel Müzik” köşesinin bu ayki konuğu, bozkırın ruhunu ebedi notalara döken Neşet Ertaş’tan başkası değil. Ertan Sertöz’ün çizimleri, Halit Ömer Camcı’nın harika fotoğrafı ve görsel yönetmenimiz Sedat Gever’in eşsiz illüstrasyon ve kapak tasarımıyla Karabatak dördüncü kez okurunun karşısında.

Hiç yorum yok:

E-POSTA GRUBU

Dergi~lik e-posta
dergilik@googlegroups.com