2013-05-22

'Mostar' dergisi


MOSTAR MAYIS 2013: “ANNE KARNINDA EĞİTİM ŞART!”

Mostar olarak 99. sayımızda eğitim konusunu ele alarak "Anne Karnında Eğitim Şart!" başlığını kapağımıza taşıdık.  Kapak yazımızı Mükerrem Mete yazdı. Zihnimizin çeperlerini saran ve bizleri yanıltan eğitimle ilgili ön kabulleri ele almayı uygun gördük. Ömür boyu eğitim gibi sözlerle hepimizi hizaya sokma çabasındaki nevzuhur hurafelere karşı aklen teçhiz olmak gerektiğini düşünüyoruz.

Mükerrem Mete, Medrese eğitimi almış olan İbrahim Aydemir ile “Medreselerde Eğitim ve Klasik Kitaplar” üzerine ilgi çekici bir söyleşi yaptı. Süleyman Halil Oktan “Medine’de On Gün”, Emre Baştuğ “Ayrılık Deryası” başlıklı araştırma röportaj yazısıyla, Mümin Munis “Abbas Çölünden İstanbul Surlarına ”, Cemaleddin Uğuz “ Tezhipten Minyatüre”, Muharrem Yeşilyurt “Sütçü İmam”, Sulhi Ceylan “Schopenhauer’ın Karamsar Dünyası”, Emre Topoğlu “Küreselleşme”, Argun Cevher “F Klavye” yazılarıyla sizlerle buluşuyor.

Dergimizin en önemli bölümü olan “Tezgâh” bu ay sizlerden gelen iki şiir ve iki denemelerle biraz daha hareketleniyor. Muhammed Emin Selvi’nin hazırladığı Ödüllü hikâye yarışması “Tanık” Tezgâh’da sizlerle buluşuyor. 

Gündelik hayatın, sosyal konuların, genel kültürün ve mizahın geniş yer tuttuğu yazılar da zevkle okuyacağınız bir bölüm oluşturuyor. “Gençliğin Gündemi”, “Çorba”, “Kitap”, “Külliyat”, “Öğrenci Günlüğü”, “Bilişim”, “Rahle”, “Kırkambar”, “Tarih Diyalogları”, “Çizgi Hikâye”, “Çizgili Düşler” ve “Zaman Zaman İçinde” bölümleri de ilginizi bekliyor.

Hiç yorum yok:

E-POSTA GRUBU

Dergi~lik e-posta
dergilik@googlegroups.com